onsdag 13. april 2011

Samling 2

Samling 2 var en lærerik samling. Vi hadde jo lest om læreplaner, men når Elisabeth presenterte det ble det mer levende. Noe jeg trodde var blodfattig teori, ble faktisk ganske interessant.

Selv om den teoretiske delen var nyttig og informativ, skal det kke stikkes under en stol at den praktisk oppgaven med bildefortelling var dagens høydepunkt. Som jeg skrev i forbindelse med presentasjonen av bildefortellingen min, ser jeg helt klart nytten av å bruke PhotoStory - både privat og i undervisningssammenheng. Det ligger store muligheter her for elevene å presentere det de har lært på en mer spennende og (sikkert for dem også) artigere måte enn den tradisjonelle skriftlige eller muntlige framstillingen.

2 kommentarer:

  1. Kanskje det poetiske fikk læreplanene til å angå deg? Jeg har nettopp laget en "læringsplakat" med Scribus. Det ga meg et enda nærmere forhold til grunnlaget for læreplanene.
    Dette og dine gode opplevelser med Photo Story viser at når vi får være aktive og kreere noe multimedialt, så lærer vi - med mer enn intellektet?

    SvarSlett